RTÜK’ten Yabancı Haber Kuruluşları Lisans Kararı

Bir süredir gündemde olan ve RTÜK’ün internet sayfasında yayınlanan kararla ilgili olarak RTÜK üyesi İlhan Taşcı, “Kuruluşlar için tanınan 72 saatlik süre işlemeye başladı” ifadesini kullandı

RTÜK’ten Yabancı Haber Kuruluşları Lisans Kararı

Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK), Amerika’nın Sesi (VOA), DW Türkçe ve Euronews haber kuruluşlarına lisans zorunluluğu getirilmesi yönündeki kararı yayınlandı.

Bir süredir gündemde olan ve Pazartesi günü RTÜK’ün internet sayfasında yayınlanan kararla ilgili olarak RTÜK üyesi İlhan Taşcı, “Kuruluşlar için tanınan 72 saatlik süre işlemeye başladı” ifadesini kullandı.

Taşcı’nın Twitter’daki açıklamasına göre; RTÜK, lisans için başvurmayan sitelerin erişimlerinin engellenmesini mahkemeden isteyecek.

Radyo, Televizyon ve İsteğe Bağlı Yayınların İnternet Ortamından Sunumu Hakkında Yönetmeliğin, “İnternet ortamından yayın lisansı almadan yapılan yayın hizmetleri” başlıklı maddesine dayandırılan kararda, söz konusu kuruluşların, “internet ortamından yürütülen yayıncılık faaliyetine ilişkin olarak internet ortamından isteğe bağlı yayın hizmeti (İNTERNET-İBYH) yayın lisansı başvurusunda bulunabileceği, başvuru talebini içeren dilekçesi ve eki taahhütname ile birlikte üç aya tekabül eden yayın lisans ücretini peşin olarak ödemesi halinde, üç ay süresince yayınlarına devam edebileceği” belirtiliyor.

Kararda adı geçen kuruluşlar verilen süre içinde, gerekli olan lisans işlemlerinin tamamlanmaması ve bu süre içinde hesaplanacak yayın lisansı ücretini peşin olarak ödemesi halinde ilave üç ay daha yayın hizmetlerini sürdürebilecek.

Söz konusu haber kuruluşlarının, başvuru talebini içeren dilekçesiyle birlikte taahhütnameyi sunmaması ve üç aylık yayın lisans ücretini peşin olarak ödememesi veya yayın hizmetlerine bu duyuruyu müteakiben yetmiş iki saat içerisinde son vermemesi halinde ise, “Üst Kurul tarafından 6112 sayılı Kanunun 29/A maddesinin ikinci fıkrası uyarınca Sulh Ceza Hâkimliği'nden içeriğin çıkarılması ve/veya erişimin engellenmesi” talebinde bulunulacak.

RTÜK’ün sayfasında konuyla ilgili 13 Şubat’ta yayınlanan duyuruda, “Son günlerde özellikle bazı basın ve yayın organlarında yer alan Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’na yönelik haksız ithamlar karşısında basın açıklaması yapılması zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, ‘aktif olarak görsel ve işitsel yayıncılık yapılan’ yerli ve yabancı yüzlerce muadili gibi üç uluslararası internet haber sitesinin, yasa gereği, lisans almaları zorunluluğundan hareketle malum kuruluşlara ilgili uyarının yapılmasına karar vermiştir” ifadelerine yer verilmişti. Taşcı, kararın resmi olarak internet sitesinde de yayınlandığını Pazartesi günü Twitter’dan yaptığı paylaşımla açıkladı.